FB Logo   Greek Flag   Greek Flag

Πρόγραμμα

  • Αγγλοφωνος Παιδικος Σταθμος

Πρόγραμμα

Το διδακτικό πρόγραμμα ακολουθεί τα αμερικανικά πρότυπα και οδηγίες εκπαίδευσης. Εφαρμόζουμε τις ιδέες για την εκπαίδευση θεωρητικών φιλοσόφων και ερευνητών όπως ο Piaget, ο Vygotsky, ο Kolb και ο Gardner στις καθημερινές εκπαιδευτικές δραστηριότητες καθώς και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών και στην κοινωνικοποίηση τους. Προσπαθούμε για μια ευχάριστη ισορροπία μεταξύ δασκάλου και μαθητή και μία κατευθυνόμενη διδασκαλία, όπου οι εκπαιδευτές δρουν ως πηγή της μάθησης και ερέθισμα και οι μαθητές ως δημιουργοί της γνώσης. Το παιχνίδι και τα παιδιά είναι το επίκεντρο του διδακτικού μας προγράμματος και η διδασκαλία μας καλλιεργεί το παιδί σφαιρικά και ενισχύει την κοινωνική, συναισθηματική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού. Παρέχουμε μέσα που αναγνωρίζουν τις ικανότητες του κάθε παιδιού, τα ενδιαφέροντα του, τις ανάγκες του και το δικό του τρόπο μάθησης. Οι μαθητές μας συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με δραστηριότητες πρακτικής άσκησης, τα παιδιά εξερευνούν και ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους. Το διδακτικό πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα σε διαφορετικές μεθόδους μάθησης και παρέχει τα κατάλληλα εκπαιδευτικά βοηθήματα.

Τα παιδιά μας συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Εξερευνούν και ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους στην πράξη. Η συμμετοχή τους ενθαρρύνεται επιβραβεύοντας την ικανοποίηση και περηφάνια που κερδίζουν από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που επιλέγουν.

Προσέγγιση & Δομή του Προγράμματος

Η προσέγγιση μας είναι να λαμβάνουμε υπόψη το διαφορετικό τρόπο εκμάθησης του κάθε παιδιού (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό). Επιπλέον, πιστεύουμε στη θεωρεία του Gardner της πολλαπλής ευφυίας και την εφαρμόζουμε στη σχεδίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος και στις θεματικές ενότητες. Ο Gardner ήταν καθηγητής στο Harvard ο οποίος θεωρεί ότι όχι μόνο κάθε παιδί μαθαίνει διαφορετικά, αλλά διαθέτει διαφορετικά επίπεδα από τα οκτώ διαφορετικά είδη ευφυίας. Γι’ αυτό το λόγο, τα παιδιά προτιμούν συγκεκριμένα είδη δραστηριοτήτων, μιας και διαθέτουν περισσότερο ένα συγκεκριμένο τύπο ευφυίας. Σύμφωνα με τον Gardner, υπάρχουν τα παρακάτω διαφορετικά είδη ευφυΐας:

Γλωσσική ευφυΐα: είναι η αίσθηση του νοήματος και της σύνταξης των λέξεων. Οι εκπαιδευτικοί και οι συγγραφείς έχουν σε μεγαλύτερο βαθμό αυτή την ικανότητα. Ευχάριστες δραστηριότητες για αυτά τα παιδιά αποτελούν η διήγηση ιστοριών και τα παιχνίδια με τις λέξεις. Οι μαθητές με γλωσσική ευφυΐα είναι καλοί ομιλητές και συγγραφείς.

Λογική – μαθηματική: είναι η ικανότητα στα μαθηματικά και στη λογική σκέψη. Οι μαθηματικοί και οι επιστήμονες επιδεικνύουν αυτού του είδους την ευφυΐα. Ευχάριστες δραστηριότητες αποτελούν η εκτέλεση πειραμάτων, να παίζουν σκάκι και να βρίσκουν αλληλουχίες και συνδυασμούς.

Μουσική: είναι η ικανότητα να κατανοεί και να γράφει μουσική. Οι μουσικοί, οι συνθέτες και οι χορευτές έχουν αυξημένα επίπεδα μουσικής ευφυΐας. Ευχάριστες δραστηριότητες αποτελούν η μουσική και η ποίηση. Μπορούν να απομνημονεύσουν μέσω του ρυθμού.

Χωρική: είναι η ικανότητα να “σκέφτεσαι σε εικόνες”, να αντιλαμβάνεσαι τον ορατό κόσμο με ακρίβεια και να τον αναπαριστάς ή να τον αλλάζεις στο μυαλό σου ή στο χαρτί. Οι ζωγράφοι, οι αρχιτέκτονες, οι σχεδιαστές και οι γλύπτες έχουν ανεπτυγμένη τη χωρική ευφυΐα. Ευχάριστες δραστηριότητες αποτελούν η φωτογραφία, η κατασκευή δύσκολων παζλ, να πλάθουν τον πηλό και να παίζουν με την πλαστελίνη.

Σωματική – Κιναισθητική: είναι η ικανότητα κάποιου να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά το σώμα του για να εκφραστεί ή να πετύχει ένα στόχο. Οι χορευτές, οι παίκτες του μπάσκετ και οι ηθοποιοί διαθέτουν σωματική – κιναισθητική ευφυΐα. Ευχάριστες δραστηριότητες αποτελούν το θεατρικό παιχνίδι και η αναπαράσταση ιστοριών.

Διαπροσωπική: είναι η ικανότητα να αντιλαμβάνεται και να κατανοεί άλλα άτομα, τις διαθέσεις τους, τις επιθυμίες και τα κίνητρα τους. Πολιτικοί και θρησκευτικοί ηγέτες, ταλαντούχοι δάσκαλοι και επιτυχημένοι γονείς διαθέτουν αυτού του είδους την ευφυΐα. Στα παιδιά με αυτό το χαρακτηριστικό τους αρέσει να σχεδιάζουν και να ολοκληρώνουν σχέδια, ενώ δουλεύουν σε συνεργασία με άλλους. Έχουν πολλούς φίλους και είναι καλοί ηγέτες.

Ενδοπροσωπική: είναι η κατανόηση των συναισθημάτων. Κάποιοι μυθιστοριογράφοι και σύμβουλοι χρησιμοποιούν την εμπειρία τους ώστε να καθοδηγούν. Ένα παιδί με αυτή την ευφυΐα χρειάζεται χρόνο μόνο του για να επεξεργαστεί και να δημιουργήσει. Του δημιουργεί ευχαρίστηση να παίρνει αποφάσεις και να δημιουργεί λευκώματα.

Φυσιογνωστική: είναι η ικανότητα να κατανοεί το φυσικό περιβάλλον. Σε ένα παιδί με αυτή την ευφυΐα του αρέσει να φροντίζει ζώα και φυτά. Του αρέσει να χρησιμοποιεί εργαλεία όπως είναι ο μεγεθυντικός φακός και τα κιάλια.